Szybkie zdrowe kolorowe

Jakiś czas temu pisałam o tym, jak mimo uwielbienia do jedzenia trzymać linię & fason (jak nie czytałeś kliknij i poczytaj – KLIK), dziś podrzucę Wam dwie sałatki od których – nie ma bata że inaczej – będziesz piękny i gładki. I jedną i drugą – zapewniam Was z jedną ręku na serduchu a z drugą na stoperze – przyrządzicie w max 10 min (5 min jeżeli nie jesteście sierotami, 10 min jeżeli bez kitu staracie się kroić w kostkę o równych boczkach).

Wiosna za oknem, w perspektywie pokazanie tyłka nad morzem czy jeziorem, wracasz z pracy z mordem i głodem w oczach. Też mam wtedy zazwyczaj ochotę opierdzielić kawał tłustego boczku, ale jak się pohamuję i pogrzebie w lodówce i doniczkach na parapecie, zazwyczaj zadowalam się takimi szybkimi posiłkami, od których i dupa mniejsza i energia większa. Gotowi? Weźcie kajeciki i notujcie!

Awokado + brzoskwinka + kurczak

IMG_0003_2

A kurczak może być nawet opcjonalny jeżeli należycie do tych, którzy serdecznie żałują kurczaków i ich nie pochłaniają. Awokado to jeden ze zdrowszych tłuszczyków (a zaraz po boczku jeden ze smaczniejszych)! Potrzebujecie 10 min, dużej michy i niżej wymienionych składników, nie potrzebujecie za to żadnych kuchennych umiejętności. Porcja na 2 osoby (albo jedną mnie)

  • 1 śliczne awokado (uważajcie na tą fajną pestkę środku, szkodzi zwierzakom, nie karmcie nią Puszka)
  • 2 duże garście rukoli, roszpunki albo sałatowego omnomm mixu
  • 1 duży szczypior
  • kilka liści bazylii (do zdjęcia i do smaku)
  • 3 brzoskwinie
  • Duża pierś (wiadomo!) z kurczaka
  • Chilli 
  • Oliwa z oliwek, ocet jabłkowy

IMG_0004_2

Kurczaka drobno kroisz i wrzucasz na wrzątek dosłownie na parę minut. Sałatę drzesz paluchami, wrzucasz w to rozkoszne gniazdo zieleniny kurczaka, pokrojone brzoskwinie, szczypiory i bazylie, kropisz ciupkę oliwy i chlapiesz octem, zasypujesz chilli i (tak żeby nikt nie patrzył) odrobiną soli. Tak jak już wspominałam awokado jest fajnym i pożywnym zamiennikiem tłuszczy zwierzęcych, w dodatku jest ładne, smaczne i zielone (a jak coś jest zielone to jest zdrowe), brzoskwinia jest fantastyczną towarzyszką drobiu, zwłaszcza perfidnie zasypana chilli, które podobnie jak ocet jabłkowy fajnie boostuje przemianę materii. Tylko nie przesadź z chilli. To sałatka – przyjemność, ma piec tylko raz!

Pomidor malinowy + pestki z dyni + indyk

IMG_0005_2

Lubię o tej porze roku korzystać ze smakowitości, które już za kilka miesięcy nie będą tak łatwo dostępne – z pomidorów pachnących, ogrodowego szczypiorka, szparagów i owoców. Pomidor malinowy jest cudem nad cudami i na wiosnę zawsze ma tylko jednego konkurenta o me serce – ogórka małosolnego (wiadomo). Tu fantazyjny romans z indykiem i pestkami. Nadal nie musisz mieć talentu masterchefa. Potrzebujesz:

  • 2 pomidory malinowe
  • Mix sałat (jeśli jesteś jak ja przed wypłatą, pół pekińskiej też da radę)
  • Szczypior
  • 3 duże łyżki pestek pestek z dyni
  • Pierś z indyka
  • Pieprz cytrynowy
  • Oliwa z oliwek, ocet jabłkowy

Indyka traktujesz jak kurczaka z przepisu wyżej, przy mieszaniu wszystkich składników nie żałujesz pieprzu cytrynowego, który fajnie podkreśli słodycz twoich dorodnych pomidorów. Jeżeli krzywisz nos, że znowu jabłkowy ocet, ogarnij się! To cudo odchudza, odmładza i leczy i zawiera, o: (A, E, C, z grupy B), minerały (potas, sód, magnez, żelazo) i pektyny. Jeśli przyjmujemy go regularnie, wspomaga proces spalania tłuszczu, przyspiesza metabolizm oraz usprawnia pracę leniwych jelitek.

Jeżeli lubicie tak szybko zdrowo i kolorowo, mogę Wam podrzucać trochę pomysłów.  Będzie prosto, niedrogo, energetycznie i ładnie. Jak wspominałam na początku wspominając wcześniejszy wpis o żarciu – łatwo jest trzymać się zdrowego żarcia jeśli wygląda, smakuje a jego przygotowanie nie nastręcza trudności i nie pochłania czasu.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
IMG_0923
A Konczita chichocze pod wąsem

Zamknij